עורך דין התחדשות עירונית

אין כמעט רשות מקומית או מועצה בכל רחבי הארץ שלא עוסקים בהן במרץ בנושאים שקשורים להתחדשות עירונית ולשיפור המראה החזותי של היישוב. בניינים ישנים הולכים ונעלמים ואט אט אפשר לראות יותר ויותר בניינים חדשים או מחודשים אשר בנויים על בסיס טכנולוגיות ושיטות עבודה מתקדמות. חשוב לדעת שיש כמה וכמה אנשי מקצוע שיהיו מעורבים בכל תהליך כזה, לרבות עורך דין התחדשות עירונית שיש לו ידע נרחב וניסיון רב בתחום זה. צריך לייצג את הדיירים שמתגוררים בבניין, לבחון אפשרויות שמוצעות על ידי הגורמים המקצועיים וכמובן לעמוד בקשר עם מוסדות המדינה הרשמיים והמוסמכים לטפל בעניין.

במה יכול לסייע עורך דין התחדשות עירונית?

עורך דין שעוסק במגוון הנושאים אשר קשורים להתחדשות עירונית יכול לסייע במגוון רחב של נושאים – בחינת האפשרות או הכדאיות של הנעת תהליך תמ"א 38 או אפילו פינוי בינוי, הוא יכול לייצג דיירים שהבניין שהם גרים בו כבר נכנס לתהליך וכבר נמצא בשלב זה או אחר והוא הגורם המתאים להגיש בקשות לגורמים רשמיים כדי להעביר הלאה ולהבין את המשמעות ואת הדרך הנכונה והכדאית להתקדם. עורך דין התחדשות עירונית צריך ידע עשיר בנושאי המקרקעין השונים וכמובן ניסיון רב בתהליכים כאלה הלכה למעשה. כל אלה יבטיחו שהוא יוכל ללוות פרויקטים ולייצג את הדיירים שבהם מדובר.

החשיבות של ליווי צמוד מצד עורך דין

מכיוון שמדובר בתהליך לא פשוט שמערב כמה וכמה גופים רשמיים ו/או מקצועיים לא מומלץ לבצע אותו ללא עורך דין התחדשות עירונית צמוד שיוכל להתאים את השירות הדרוש לקבוצת הדיירים הרלוונטית. כל תהליך של תמ"א או פינוי בינוי יהיה שונה מתהליכים אחרים ולכן יש חשיבות למתן יחס אישי ופרטני לכל בניין ולכל תהליך בנפרד. כאן ייכנס לתמונה הניסיון שלו בתחום זה וכל רעיון או מחשבה יכולים לקדם את הדיירים שהוא מייצג ולסייע להם.

במשרד עו"ד שניידר נימני ושות' מציעים ליווי בתהליכי התחדשות עירונית כמו תמ"א 38 או פינוי בינוי וייצוג הדיירים מתבצע בהתאמה אישית לכל מקרה ומקרה.

עו"ד התחדשות עירונית

הנושא של התחדשות עירונית הולך ותופס תאוצה במקומות רבים בארץ ויש לו כמה מטרות – האחת היא שינוי חזות פני השטח והפיכתה ליפה, מודרנית ומותאמת יותר למציאות הנוכחית והשנייה היא חיזוק ושיפור העמידות של מבנים ובניינים לכל צרה שלא תבוא. חשוב מאד להבין שבין אנשי המקצוע והגורמים שצריכים להיות מעורבים יש גם עו"ד התחדשות עירונית שמכיר את התחום, בקיא ומנוסה בו. הוא יידע מהם כל השלבים בתהליך, ייצג את הלקוחות והדיירים כדי לדברר את הצד והעמדה שלהם מול ועדות או גופים מקצועיים וידאג שהאינטרסים שלהם מוגנים ושמורים כך שיש מי שמתייחס אליהם ברצינות ובכבוד.

התפקיד המאתגר של עו"ד התחדשות עירונית

מכיוון שתהליכי התחדשות עירונית כוללים לא מעט שלבים וגם לא מעט גורמים מקצועיים שמעורבים בהם – הרי שעורך הדין יהיה חשוב ומהותי עבור הדיירים שחשוב שהקול שלהם יישמע וגם הרצונות או הדברים החשובים עבורם. עו"ד התחדשות עירונית ילווה קבוצות של דיירים בתהליכי תמ"א 38 או פינוי בינוי, יסייע בהצגת טיעונים כאלה ואחרים, יהיה נוכח בעת ניסוח או עריכה של ההסכמים המשמעותיים ויוודא שאכן הם מקבלים את היחס הראוי. הוא יסביר להם אודות התהליך הארוך והמאתגר, יעדכן אותם בכל שלב ובכל פעולה שמבוצעת וגם ידאג שהם מבינים בדיוק מה המשמעות של כל שלב ושלב.

החשיבות של ליווי מקצועי צמוד ומותאם

כל תהליך של התחדשות עירונית עומד בפני עצמו ולכן חשוב מאד שכל עו"ד התחדשות עירונית יידע להתאים את השירות שהוא מציע על פי קבוצת הלקוחות שאותה הוא מייצג. לכל בניין או נכס יהיו התנאים שלו, הנושאים שרלוונטיים אליו וכמובן המטרות של הדיירים ולכן הניסיון של עורך הדין יכול להתברר בתור נתון חשוב ומשמעותי שיהיה קריטי לתהליך. הניסיון והידע בתחום הם הפרמטרים שעל פיהם צריך לבחור את משרד עורכי הדין שייצג את הלקוחות.

אם מחפשים משרד עורכי דין שייצג לקוחות בתהליך התחדשות עירונית מומלץ לפנות לשניידר נימני ושות', משרד עם ניסיון רב בתחום ומוניטין מעולים.

חשוב לצפות:

צרו קשר עם משרדנו:

מאמרים נוספים

עורך דין עסקאות מכר

עסקאות מכר

עורך דין עסקאות מכר כל עסקה שיש בה צדדים של מוכר וקונה היא עסקת מכר. באופן טבעי יש עסקאות מכר משמעויות יותר או פחות על פי הטובין שעוברים ידיים ומחליפים בעלות וכמובן השווי שלהם. כאשר ממליצים על שכירת השירותים המקצועיים

קרא עוד »

השותפים בפרויקט התחדשות עירונית

על מנת לקדם בהצלחה התחדשות עירונית, יש צורך בשיתוף פעולה והסכמות בין מספר גורמים כדי לזרז ולבצע את הפרויקט בצורה מקצועית. רשויות – לרשויות תפקיד מכריע בקידום תוכניות התחדשות עירונית, שכן הן מספקות שירותים הן לתושבים הנוכחיים והן לעתיד בתחום

קרא עוד »

התמודדות עם דיירים סרבנים

עורכי דין המתמחים בהתחדשות עירונית נתקלים לא פעם במקרים בהם מעורבים דיירים סרבנים. אמנם מצב זה יכול לעורר תסכול וכעס בקרב בעלי דירות, אך חיוני לגשת אליו ברוגע ובשיקול דעת. עורך הדין מנהל שיחה עם הדייר המתנגד על מנת להבין

קרא עוד »