התמודדות עם דיירים סרבנים

עורכי דין המתמחים בהתחדשות עירונית נתקלים לא פעם במקרים בהם מעורבים דיירים סרבנים. אמנם מצב זה יכול לעורר תסכול וכעס בקרב בעלי דירות, אך חיוני לגשת אליו ברוגע ובשיקול דעת. עורך הדין מנהל שיחה עם הדייר המתנגד על מנת להבין את הסיבות לסירוב ולאפשר לו לפתח פתרון הולם.

אז מי נחשב כדייר סרבן?

דייר סרבן הוא דייר המסרב לחתום או לתמוך בפרויקט  פינוי בינוי או תמ"א 38/2 בבניין בו מתגורר. במידה והסיבה לסרבנות לא סבירה ואין דרך להגיע להסכמה, לשאר בעלי הזכויות בקניין יש אפשרות לנקוט בצעדים משפטיים נגד השוכר על מנת להתקדם בפרויקט.

כדי להימנע מתופעת ה"דייר הסרבן", חשוב להכיר בכך שלא תמיד ניתן להימנע לחלוטין ממצבים כאלה בפרויקט. זוהי מציאות שלא כולם יהיו רציונליים, מה שמקשה לשכנע אותם באמצעות הסבר בלבד.

כדי למנוע התנגדות, חיוני להימנע מלתייג אנשים כ"מתנגדים" כבר מההתחלה. לעיתים קרובות, אנשים בעלי מוטיבציה גבוהה ונלהבים מרעיון, נוטים לסווג כל מי שאינו חולק את אותה רמת התקשורת כמו מתנגדים. תיוג זה יכול להפוך לנבואה המגשימה את עצמה וליצור יריבים. במקום זה, חשוב לקחת בחשבון שאנשים מסוימים עשויים פשוט להזדקק ליותר זמן כדי לעבד את הרעיון שהבית שלהם ייהרס וייתכן שיש להם חששות לגבי ערבויות בנקאיות או אמון במוסדות פיננסיים.

במקרים מסוימים, סירוב השוכר עשוי לנבוע מחוסר מידע. על ידי מתן הסברים ומידע הכרחי יכול עורך הדין לסייע לדייר לשקול מחדש את עמדתו. לחילופין, השוכר עשוי לדרוש תמריצים נוספים כדי להשתתף בפרויקט. למשל, בעל דירה קשיש שלא שש לקבל את שגרת חייו למען נכס גדול יותר, עשוי להנות מהצעה חלופית. עורך הדין יכול לעבוד עם הקבלן כדי לבחון אפשרויות כמו מעבר לדיור מוגן, כדי להבטיח שהפרויקט יוכל להתקדם.

אם ניסיונות שכנוע אלו לא צלחו, ישנה אפשרות פנייה בערוצים משפטיים. עורך הדין רשאי  להגיש תביעה לבית המשפט, בבקשה להתערבותו לאכיפת ביצוע הפרויקט למרות התנגדות הדייר. בית המשפט מחזיק בסמכות לקבל החלטות המתעדפות את התועלות הכוללות של פרויקט התחדשות עירונית.

לאורך כל תהליך זה, עורך הדין ממלא תפקיד חיוני בתיווך בין בעלי הדירות לשוכר הסרבן, ופועל לקראת פתרון המאפשר את המשך הפרויקט תוך התחשבות בחששות ובאינטרסים של כל הצדדים המעורבים.

חשוב לצפות:

צרו קשר עם משרדנו:

מאמרים נוספים

עורך דין עסקאות מכר

עסקאות מכר

עורך דין עסקאות מכר כל עסקה שיש בה צדדים של מוכר וקונה היא עסקת מכר. באופן טבעי יש עסקאות מכר משמעויות יותר או פחות על פי הטובין שעוברים ידיים ומחליפים בעלות וכמובן השווי שלהם. כאשר ממליצים על שכירת השירותים המקצועיים

קרא עוד »

ההבדלים המרכזיים בין תמ"א 38 לפרויקט פינוי בינוי

ההבחנות העיקריות בין פרויקט תמ"א 38 לפרויקט פינוי בינוי, ניכרות במספר תחומים: 1.שלב הארגון בפרויקט תמ"א 38 יש צורך בארגון והגעה להסכמות בין בעלי דירות, אך מוגבל לבניין בודד. לעומת זאת, בפרויקט פינוי-בינוי שלב ההתארגנות של בעלי הדירות והגעה להסכמות

קרא עוד »

ייצוג דיירים בפרויקט התחדשות עירונית

התחדשות עירונית היא תהליך מורכב ודינמי שמטרתו להצעיר ולשנות אזורים עירוניים, להחיות אותם כדי לענות על הצרכים המשתנים של קהילות. עם זאת, תהליך זה עלול לגרום לעיתים קרובות לעקירה ואובדן דיור בר השגה לדיירים. זה המקום שבו ייצוג הדיירים ממלא

קרא עוד »