מסלולים עיקריים בפרויקט התחדשות עירונית

התחדשות עירונית היא תהליך שמטרתו להחיות ולשפר אזורים עירוניים קיימים. התהליך כרוך בפיתוח מחדש, שיפוץ והתחדשות של מבנים, תשתיות ומרחבים ציבוריים על מנת לשפר את איכות החיים של התושבים.

הצורך בהתחדשות עירונית נובע פעמים רבות מגורמים שונים כמו תשתיות ישנות, הידרדרות מבנים, גידול אוכלוסין, שינויים דמוגרפיים, שינויים כלכליים והרצון ליצור ערים אטרקטיביות וניתנות למגורים יותר. על ידי חידוש אזורים עירוניים, ערים יכולות לטפל בבעיות כמו תנאי דיור גרועים, תשתית לא מספקת, דאגות סביבתיות ואתגרים חברתיים כלכליים.

פרויקטים של התחדשות עירונית עשויים לכלול שיפוץ ושימוש חוזר מותאם של מבנים קיימים, הריסה ובנייה מחדש, יצירת שטחים ירוקים וגנים ציבוריים, שיפור התחבורה והתשתיות והחייאת מחוזות המסחר והתרבות.

התחדשות עירונית מוצלחת דורשת תכנון קפדני, שיתוף פעולה בין בעלי עניין שונים לרבות סוכנויות ממשלתיות, יזמים, ארגונים קהילתיים ותושבים, כמו גם התחשבות בקיימות חברתית, כלכלית וסביבתית.

הרשות להתחדשות עירונית פועלת בשלושה מסלולים עיקריים:

נתיב רשויות מקומיות:

במסלול זה הרשות המקומית מובילה את ייזום הפרויקט. הם מפתחים תכנית למתחם, מארגנים את שיתוף הדיירים ופועלים בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. הרשויות המקומיות מגישות בקשה למשרד הבינוי והשיכון, אשר מכריז על המתחם כ"מתחם פינוי בינוי" לתקופה של 6 שנים (עם אפשרות להארכה). ההכרזה מעניקה תמיכה כספית והטבות מס שונות לפרויקט.

נתיב יזמים – מיסוי:

מסלול זה מעודד פרויקטים של התחדשות עירונית ביוזמת השוק הפרטי, הכוללים יזמים ובעלי נכסים הפועלים יחד לקידום תוכניות ופעולות הנדרשות למימוש הפרויקט. במסלול זה מוגבלת ההכרזה על המתחם כ"מתחם פינוי בינוי" או "איחוד בינוי" לתקופה של 6 שנים (עם אפשרות להארכה). ההכרזה מציעה גם הטבות מס לתמיכה בפרויקט.

תכנית מתאר ארצית (תמ"א 38) לחיזוק מבנים ברעידת אדמה:

פרויקט תמ"א 38 מתמקד בחיזוק מבנים לשיפור עמידותם בפני רעידות אדמה. פרויקט זה מבוצע על בסיס מבנה, בין על ידי חיזוק והרחבת המבנה הקיים או על ידי הריסת המבנה הקיים והקמת חדש. פרויקט תמ"א 38 נחשב להליך תכנוני יחסית קצר, הדורש היתר בנייה ובחינה מצומצמת של היבטים תכנוניים בסביבה הצמודה לאותה חלקה.

חשוב לצפות:

צרו קשר עם משרדנו:

מאמרים נוספים

מסלולים עיקריים בפרויקט התחדשות עירונית

התחדשות עירונית היא תהליך שמטרתו להחיות ולשפר אזורים עירוניים קיימים. התהליך כרוך בפיתוח מחדש, שיפוץ והתחדשות של מבנים, תשתיות ומרחבים ציבוריים על מנת לשפר את איכות החיים של התושבים. הצורך בהתחדשות עירונית נובע פעמים רבות מגורמים שונים כמו תשתיות ישנות,

קרא עוד »
עורך דין התחדשות עירונית

עורך דין התחדשות עירונית

אין כמעט רשות מקומית או מועצה בכל רחבי הארץ שלא עוסקים בהן במרץ בנושאים שקשורים להתחדשות עירונית ולשיפור המראה החזותי של היישוב. בניינים ישנים הולכים ונעלמים ואט אט אפשר לראות יותר ויותר בניינים חדשים או מחודשים אשר בנויים על בסיס

קרא עוד »
עורך דין תמ"א 38

עורך דין תמ"א 38

עורך דין תמא 388 תוכנית מתאר ארצית 38 היא חלק מפרויקט של המדינה והוא קשור לחיזוק מבני ציבור ומבני מגורים כדי שיוכלו לעמוד ברעידת אדמה, במידה וזו תקרה בישראל. מתוך רציונל זה דיירים רבים לוקחים את העניין צעד קדימה ועל

קרא עוד »