הגנה על זכויות הקשישים בפרויקט התחדשות עירונית

החזון של פינוי בינוי כולל פרויקטים של התחדשות עירונית שמטרתם לשפר את איכות החיים של התושבים ולהגדיל את אפשרויות הדיור בישראל. פינוי מבנים נעשה גם כדי להבטיח את שלומם של תושבי ישראל, במיוחד באזורים המתמודדים עם אתגרים ביטחוניים בהם יש צורך במרחבים מוגנים.

במהלך פרויקט התחדשות עירונית (פינוי בינוי), ישנה חשיבות מכרעת להרכב הדמוגרפי של מתחם המגורים ולטפל באופן יזום בכל מכשול פוטנציאלי שעלול לצוץ בעתיד. תשומת לב מיוחדת צריכה להינתן להגנה על זכויות ורווחתם של תושבים קשישים במהלך תהליך זה.

סירוב של קשישים לפנות בניין ייחשב סביר או בלתי סביר על סמך קריטריונים ספציפיים המפורטים בחוק פינוי בינוי קשישים (פיצויים). החוק מספק מספר נימוקים תקפים לסירוב סביר, לרבות נכויות, חוסר כדאיות כלכלית, היעדר מקום מגורים חלופי מתאים ועוד. גם הגיל הוא גורם שנלקח בחשבון, תוך אבחנה בין בעלי דירות בני 75 ומעלה לבין אלו בטווח הגילאים 70-74.

במקרים בהם קיים סירוב בלתי סביר, כלומר הסירוב אינו מתיישב עם הסיבות התקפות לסירוב המפורטות בחוק, עלול בעל הדירה לעמוד בפני תביעות נזק פוטנציאליות מבעלי דירות אחרים המבקשים את עסקת פינוי בינוי. כמו כן, הם עשויים להידרש כמתן פיצויים אם בית המשפט יקבע כי סירובם אכן היה בלתי סביר.

תנאי הפינוי של קשישים בני 75 ומעלה מטופלים במיוחד בחוק. אם קשיש בשכבת גיל זו, אשר מתגורר בדירתו לפחות שנתיים, לא קיבל הצעות חלופיות מתאימות כפי שמחייב חוק הפרויקט, סירובו להתפנות נחשב סביר על פי החוק.

בשל המורכבות הכרוכה בכך, במיוחד כאשר מדובר בפינוי קשישים, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין מנוסה לפני חתימה על כל הסכמי פינוי בינוי. זה יעזור להבטיח תוצאות חיוביות, במיוחד במקרים של פינוי קשישים.

חשוב לצפות:

צרו קשר עם משרדנו:

מאמרים נוספים

עו"ד נדלן

עורך דין נדל"ן

עו"ד נדלן עסקאות נדל"ן הן עסקאות בעלות שווי כספי גבוה מאד ולכן חשוב מאד שיהיה לצידם של המוכר והקונה עו"ד נדלן, בין אם זה עורך דין אחד שמסייע לשניהם ובין אם לכל אחד מהם יש עורך דין משלו. צריך לנהל

קרא עוד »
עורך דין עסקאות מכר

עסקאות מכר

עורך דין עסקאות מכר כל עסקה שיש בה צדדים של מוכר וקונה היא עסקת מכר. באופן טבעי יש עסקאות מכר משמעויות יותר או פחות על פי הטובין שעוברים ידיים ומחליפים בעלות וכמובן השווי שלהם. כאשר ממליצים על שכירת השירותים המקצועיים

קרא עוד »

הגנה על זכויות הקשישים בפרויקט התחדשות עירונית

החזון של פינוי בינוי כולל פרויקטים של התחדשות עירונית שמטרתם לשפר את איכות החיים של התושבים ולהגדיל את אפשרויות הדיור בישראל. פינוי מבנים נעשה גם כדי להבטיח את שלומם של תושבי ישראל, במיוחד באזורים המתמודדים עם אתגרים ביטחוניים בהם יש

קרא עוד »