עורך דין תמ"א 38

עורך דין תמא 388

תוכנית מתאר ארצית 38 היא חלק מפרויקט של המדינה והוא קשור לחיזוק מבני ציבור ומבני מגורים כדי שיוכלו לעמוד ברעידת אדמה, במידה וזו תקרה בישראל. מתוך רציונל זה דיירים רבים לוקחים את העניין צעד קדימה ועל הדרך גם מבצעים שיפוץ מסיבי ומשמעותי בדירות שלהם, מגדילים אותן או מוסיפים מרפסות. זו הזדמנות טובה לעשות כן תוך כדי שהבניין כולו ממילא נכנס לתהליך ארוך של עבודות ושיפוצים. מדובר בתהליך לא פשוט שבו העבודות עצמן הן השלב האחרון שבו והדיירים צריכים שיהיה לצידם עורך דין תמ"א 38 שמכיר את התחום, בקיא בו ומנוסה בו כדי לייצג את הדיירים ולדאוג לאינטרסים שלהם.

מתי צריך למצוא עורך דין תמ"א 38?

צריך להפריד בין המשא ומתן שקשור לביצוע תמ"א 38 לבין ההתקדמות בתהליך, שכן אפשר להתחיל להניע את התהליך בנקודת זמן מסוימת והנושא יתקדם רק אחרי כמה וכמה שנים. מדובר בתהליך שכולל לא מעט פעולות והחלטות בירוקרטיות ולכן חשוב שיהיה בתמונה עורך דין תמ"א 38 שיוכל לייצג את הדיירים ולדברר אותם מול גורמי מקצוע אחרים או מול גופים רשמיים שפועלים מטעם המדינה. בעזרת עורך דין שמכיר את התהליך אפשר יהיה לבחון דרכים לזרז את התהליך וכמובן לדאוג לכך שהדיירים יהיו מרוצים כאשר המשא ומתן יתחיל ויוצעו להם הצעות קונקרטיות.

החשיבות של ליווי צמוד מטעם עורך דין מקצועי ומנוסה

מכיוון שלא מעט גורמים מעורבים בתהליך של תמ"א – חשוב מאד לשכור את שירותיו של עורך דין תמ"א 38 שמכיר את התחום ויוכל לרכז אצלו את כל הנושא וכל מה שקשור לייצוג הדיירים של הבניין המדובר. זה מה שיבטיח שהאינטרסים שלהם יישמרו, שיהיה מי שידבר עבורם, ידאג להחלטות שמטיבות עימם וינהל בשמם משא ומתן בכל פעם שצריך לעשות את זה וכך ישיג עבורם עסקאות ובחירות נכונות וטובות.

מחפשים ייצוג בתהליך תמ"א 38? פנו למשרד עו"ד שניידר נימני ושות', משרד בעל ניסיון רב ומוניטין מעולים בתחום זה ובייצוג דיירים בתהליכים מוצלחים לאורך שנים.

ייצוג דיירים בתמ"א 38

דיירים של בניין זה או אחר הם רק צד אחד כאשר הבניין עתיד לעבור תהליך של תמ"א 38. אמנם המטרה הראשונית של התוכנית היא לחזק מבנים ובנייני מגורים כדי שיוכלו לעמוד ברעידת אדמה חזקה אך מכיוון שמדובר בעבודות חיזוק ותשתית הרי שזו הזדמנות טובה גם להוסיף קומות ודירות לבניין, לשדרג את החזות והפנים ואף להוסיף מרפסת או חדר נוסף בדירות וכך להשביח אותן אפילו יותר. חשוב מאד שבתמונה יהיה עורך דין שהמשימה של ייצוג דיירים בתמ"א 38 תהיה מוטלת עליו והוא יכיר את התחום לעולם ויהיה מנוסה בו.

מה צריך לעשות במסגרת ייצוג דיירים בתמ"א 38?

חשוב להבין שהעבודות הן השלב האחרון והסופי של התהליך ויש הרבה עבודה לפני כן, עבודה שבה נדרש ייצוג דיירים בתמ"א 38 בפני ועדות מחוזיות או אזוריות, לנהל משא ומתן, לפנות לגופי המדינה הרשמיים או להגיש בקשות ולהמתין לאישור שלהם על ידי מי מהצדדים בתהליך. כתלות בגודל הבניין ובמספר הדיירים – המשימה של עורך הדין תהיה מורכבת ומאתגרת ויהיה עליו לדאוג לאחדות דעים על מנת שכלל הדיירים יהיו באותו הצד ויהיו בעלי אותם אינטרסים. אין זה פשוט ומכאן החשיבות של מציאת עורך דין שיש לו ידע עשיר בתהליכי התמ"א וניסיון רב ככל האפשר בייצוג דיירים בפרויקטים שונים.

החשיבות של קבלת ייעוץ ממוקד ומותאם אישית

כל תהליך תמ"א וכל ייצוג דיירים בתמ"א 38 יהיה שונה בין בניין לבניין ובין קבוצת דיירים אחת לאחרת. כל מקרה כזה צריך לקבל את היחס האישי המתאים לו ולא תמיד אפשר להשוות בין תהליכי תמ"א שונים. כאן יבוא לידי ביטוי הניסיון של משרד עורכי הדין שייבחר שיהיה ענייני, מקצועי וכזה שיידע בדיוק מה השלבים של התהליך המורכב ואיך יהיה הכי כדאי ונכון לבצע כל שלב תוך חשיבה גם הדיירים עצמם וגם על התהליך בכללותו.

משרד עורכי הדין שניידר נימני ושות' עוסק בייצוג דיירים בתהליכי תמ"א 38 עם ניסיון רב בתחום והתאמת השירות לכל קבוצת דיירים באופן אישי ופרטני.

חשוב לצפות:

צרו קשר עם משרדנו:

מאמרים נוספים

עורך דין התחדשות עירונית

עורך דין התחדשות עירונית

אין כמעט רשות מקומית או מועצה בכל רחבי הארץ שלא עוסקים בהן במרץ בנושאים שקשורים להתחדשות עירונית ולשיפור המראה החזותי של היישוב. בניינים ישנים הולכים ונעלמים ואט אט אפשר לראות יותר ויותר בניינים חדשים או מחודשים אשר בנויים על בסיס

קרא עוד »

ההבדלים המרכזיים בין תמ"א 38 לפרויקט פינוי בינוי

ההבחנות העיקריות בין פרויקט תמ"א 38 לפרויקט פינוי בינוי, ניכרות במספר תחומים: 1.שלב הארגון בפרויקט תמ"א 38 יש צורך בארגון והגעה להסכמות בין בעלי דירות, אך מוגבל לבניין בודד. לעומת זאת, בפרויקט פינוי-בינוי שלב ההתארגנות של בעלי הדירות והגעה להסכמות

קרא עוד »

ייצוג דיירים בפרויקט התחדשות עירונית

התחדשות עירונית היא תהליך מורכב ודינמי שמטרתו להצעיר ולשנות אזורים עירוניים, להחיות אותם כדי לענות על הצרכים המשתנים של קהילות. עם זאת, תהליך זה עלול לגרום לעיתים קרובות לעקירה ואובדן דיור בר השגה לדיירים. זה המקום שבו ייצוג הדיירים ממלא

קרא עוד »